Lär dig hur du skapar bokningsbekräftelser för anläggningen och dina produkter. 

Bokningsbekräftelserna till kunden kan innehålla generell information om anläggningen, men också specifik information för de produkter de bokat. Bokningsbekräftelsen innehåller även kvitto och underlag på eventuella betalningar som kunden har/inte har gjort och bokningens totalbelopp. 

Skapa bokningsbekräftelse för anläggningen

Gå in på Inställningar > Automatiska meddelanden > Bokningsbekräftelse.

  1. Skriv bokningsbekräftelsens brödtext om anläggningen. 
  2. Klicka på "Spara".

Bokningsbekräftelsen för anläggningen kommer synas högst upp i mailet till kunden, därefter eventuella bokningsbekräftelser för de bokade produkterna.

Skapa bokningsbekräftelse för produkter

Du hittar produktens inställningar för bokningsbekräftelser via Produkter > Produkter & upplevelser > [Vald produkt] > Information och sektionen Bokningsbekräftelse.

  1. Skriv bokningsbekräftelsens brödtext om produkten på engelska och svenska.
  2. Bokningsbekräftelsen kan även innehålla en länk till Youtube, exempelvis med instruktioner om vad man ska tänka på när man paddlar för första gången. Uppge videons ID, det som följer efter "/watch?v=" i URLen.
  3. Klicka på "Spara" i övre högra hörnet. 


Exempel

Kunden har bokat en enmanskajak, tvåmanskajak samt en drybag hos en anläggning. Samtliga har bokningsbekräftelser, och enmanskajaken har även en tillhörande Youtube-video med id N_pjgFOJn3o. I bokningsbekräftelsen kunden får ser det ut som följande;

Informativa bokningsbekräftelser gör dina kunder redo inför sitt besök! 🙌