Kunden säger att den inte kan betala när den försöker boka, vad ska jag göra?

Om du har återkommande problem med kundbetalningar, notera och dokumentera tiden samt betalnings-ID och skicka till vår support på [email protected]

Vanligtvis när kunden inte kan betala via systemet så är något av följande orsaker;

  1. Kunden har angivit fel bankkortsuppgifter. Detta är den allra vanligaste orsaken. Be kunden att försöka igen.
  2. Kortet är låst för internetbetalningar, eller saknar 3D-secure som krävs för att göra internetbetalningar. Detta är också en annan vanlig orsak. Be kunden att se till att kortet är upplåst för internetbetalningar genom att gå in på sin internetbank och öppna kortet, eller att byta kort om detta inte är möjligt.
  3. Kunden har inte tillräckligt med pengar på sitt kort.
  4. Kortet är inte ett av de giltiga korten. Systemen godkänner bara MasterCard, Visa och Maestro. Be kunden att använda ett annat kort för att betala. 
  5. En tillfällig bugg hos onlinebetalningsleverantören. Detta är väldigt ovanligt. Skulle detta ske så kommer vi meddela er.
  6. Vårt system ligger nere eller har en bugg kring betalningen. Detta är ytterst ovanligt. Skulle detta ske så kommer vi meddela er.

Skulle inte någon av åtgärderna fungera, kontakta oss på [email protected] 📨