Med massutskick kan du skicka mail och sms till dina kunder för valda produkter, starttider och dagar. Du kan välja om du vill skicka till alla kunder eller välja ut i en lista.

På så sätt kan du snabbt och enkelt kommunicera med dina kunder vid ändrade omständigheter eller nyheter, till exempel om du behöver avboka alla turer vid dåligt väder eller om transport-förbindelser påverkas på grund av ett pågående evenemang.   


Så skickar du ett massutskick

Steg 1: Du skickar massutskick genom att i Manifestet klicka på "Skicka Meddelande". 

Steg 2: På sidan du får upp behöver du först klicka på "Lägg till mottagare" för att välja vilka kunder meddelandet ska skickas till. 

När du lägger till mottagare kan du filtrera bokningar baserat på datum, starttid och vilken produkt som är bokad. I exemplet nedan kommer alla bokningar den 14/6, med starttid 10:00 och 18:30 som innehåller produkterna Enmanskajak och Tvåmanskajak visas. 

Steg 3: Markera de bokningar du vill skicka meddelandet till. Efter att du markerat bokningar kan du filtrera nya datum, starttider och produkter för att markera ytterligare bokningar som du önskar skicka meddelandet till. Glöm inte att spara

Steg 4: Vill du skicka en kopia av meddelandet internt klickar du "Lägg till användare" och markerar användaren du vill ska få meddelandet.

Steg 5: Skapa ditt meddelande. Du kan välja mallar från "Automatiska meddelanden" eller skriva ditt egna meddelande. Använd variabler om du vill personifiera kunden och bifoga filer vid behov. 

Steg 6. Sedan väljer du om meddelandet ska skickas som mail och/eller sms. Kom ihåg att det tillkommer en avgift för sms. 

Steg 7. Slutligen kan du förhandsgranska ditt meddelande. När du känner dig klar kan du välja att skicka meddelandet direkt eller schemalägga det till senare. 

Nu kan du nå ut till dina kunder på ett enklelt och effektivt sätt 🌟