Gå till bokningsportalen

Lär dig hur du kopplar din GA-tagg för att ta emot events från BookSpot. 

Google Analytics är ett värdefullt verktyg att mäta din trafik, försäljning och lära dig mer om dina kunders beteenden. Att mäta konverteringar/försäljning i BookSpot är därför ett bra sätt att få bättre förståelse för hur dina kunder bokar. 

I denna artikel går vi igenom de två stegen du behöver göra för att ta emot events från BookSpot i Google Analytics.


1 - Skicka din GA-tagg till oss

För att kunna mäta aktiviteterna från BookSpot i Google Analytics behöver du koppla dem samman. Detta kan du göra i vår chattsupport eller genom att maila den till [email protected]. Vi lägger då in din tagg åt dig och meddelar dig så snart det är fixat.

Taggen kan till exempel se ut såhär: G-KST4OQB53P

Du hittar GA-taggen hittar du i Google Analytics, till exempel under Administratör > Egendom > Dataströmmar > Mätnings-ID.

När du har skickat din GA-tagg (Mätnings-ID) till oss, behöver du konfigurera domänerna i ditt GA-konto.


2 - Konfigurera domänerna i GoogleAnalytics:

Steg 1.  Klicka på Administratör i vänstra menyn.

Steg 2. Klicka på Egendom > Dataströmmar. 

Steg 3. Klicka på GA-taggen, skrolla ner och klicka Konfigurera tagginställningar > Konfigurera dina domäner.

Steg 4. Slutligen lägger du in följande 2 domäner: bookspot.io & outventures.se 


KLART! ☀️ Nu kan du ta emot BookSpot-events i Google Analytics!