Lär dig hur du skickar kvitto och orderbekräftelse för en bokning.

När din kund skapar en bokning via bokningssystemet på din hemsida, så får den automatiskt ett mail med en bokningsbekräftelse. Om du ändrar hela eller delar av bokningen, eller skapar en bokning åt en kund, så måste du manuellt skicka ett nytt kvitto och orderbekräftelse. Så här gör du.

  1. Lokalisera och öppna bokningen via antingen Manifest, Historik eller Kalender i menyn.
  2. Klicka på "Kvitto" i sektionen Betalning.
  3. Välj mellan att skicka kvittot som PDF, mejl eller både och.

Klart!

Psst! Vill du få en kopia på mailet kunden får till din egen mail? Läs mer om hur du ställer in det här


Kom ihåg! Ibland hamnar mail i skräpkorgen, så be kunden att se efter om det hamnat där om de säger att de inte fått något mail från er.  


Med detta är dina kunder väl förberedda för sitt besök! 🙌 

Läs också...