Lär dig hur du får notiser om bokningar som gjorts i systemet.

Öppna anläggningens Inställningar via menyn.

  1. Öppna fliken Bokningar och scrolla ned till sektionen Notisinställningar.
  2. Uppge den eller de epost-adresser som ska få notiserna och klicka på "Spara".
  3. Ställ in eventuell tidsgräns för notiser om nya bokningar. Anger du exempelvis 3 timmar, får du notiser om bokningar som skapats mindre än 3 timmar innan dess starttid. Låter du standardinställningen "Saknas" vara (d.v.s. du låter fältet vara tomt) kommer du få notiser för alla bokningar som sker, oavsett när bokningens starttid infaller. Klicka på "Spara" om du ändrat tidsgränsen.
  4. Välj att få separata notiser för bokningar med kommentarer (alternativet Aktiv) eller ej (alternativet Ej aktiv). Detta är smidigt om du vill bli uppmärksammad på att en kund har skrivit en kommentar med eventuella frågor vid bokningstillfället och ger dig möjlighet att enkelt svara på dessa frågor.


Nästa gång en kund bokar kommer du få ett mail med titeln NOTIS - NY BOKNING (Datum & tid), som innehåller en kopia på bokningsbekräftelsen. Har du valt att få notiser för bokningar med kommentarer kommer du även få kommentaren i mailet.

OBS! Du får inga notiser för de bokningar som du lagt in själv som administratör, om du inte manuellt går in i bokningen och klickar på "Skicka kvitto", samt har aktiverat inställningen "Skicka kvittokopia på e-post" på samma sida som du aktiverade bokningsnotiserna. Då kommer kunden få sin bokningsbekräftelse på mailen, och du får kopia på kvittot till din mail. 


Notiser för bokningar med kommentarer 

Du kan välja att få notiser varje gång någon gör en bokning med en kommentar. Notisen kommer till e-postadresserna du angett så fort bokningen görs. 

Öppna anläggningens Inställningar via menyn.

  1. Öppna fliken Bokningar och scrolla ned till sektionen Notisinställningar
  2. Aktivera "Notiser för bokningar med en kommentar" genom att klicka på "Ändra".
  3. Klicka på "Spara"

Kopia på kvitto och bokningsbekräftelse

Du kan även välja att få en kopia av kundens kvitto och bokningsbekräftelse. Notisen kommer till e-postadresserna du angett när manuellt kvitto skickas till kund.

Öppna anläggningens Inställningar via menyn.

  1. Öppna fliken Bokningar och scrolla ned till sektionen Notisinställningar
  2. Aktivera "Skicka kvittokopia på e-post" genom att klicka på "Ändra".
  3. Klicka på "Spara"

Med notiser har du bättre koll på bokningar som görs i systemet! ✅